12 september 2024

Gelijkspel tegen Bloemendaal

Op een warme zaterdagmiddag ontving PVCV O17-1 de bezoekers van Bloemendaal O17-1. De omstandigheden waren zwaar, met zomerse temperaturen, en dit leek direct zijn invloed te hebben op het spelbeeld, vooral in de openingsfase.

Bloemendaal had duidelijk de betere start. Al vroeg in de wedstrijd wisten de bezoekers het net te vinden en stond PVCV op een 0-1 achterstand. Bloemendaal bleef daarna gevaarlijk en creëerde meerdere kansen. Toch hield PVCV stand en bleef het verschil beperkt tot één doelpunt.

Na de rust kwam PVCV beter in het spel. De ploeg nam het initiatief en zette Bloemendaal steeds meer onder druk. Halverwege de tweede helft kwam de verdiende gelijkmaker. Max werd goed aangespeeld aan de rand van het strafschopgebied en schoot beheerst de 1-1 binnen. Een prachtige goal die de thuisploeg terug in de wedstrijd bracht.

De laatste fase van de wedstrijd bleef spannend, met kansen voor beide teams. Bloemendaal probeerde nog een keer gevaarlijk te worden, maar de verdediging van PVCV stond sterk. Ook aan de andere kant waren er mogelijkheden, maar de energie was op bij beide ploegen door de verzengende hitte.

Met een 1-1 eindstand konden beide teams uiteindelijk leven. Hoewel PVCV in de tweede helft het betere van het spel had, was een gelijkspel een eerlijke weerspiegeling van een boeiende en fysiek zware wedstrijd.