3 september 2024

O17-1 start met een gelijkspel in de 3e divisie

Afgelopen zaterdag begon de O17-1 van Tim van Doleweerd aan hun nieuwe competitieseizoen. De tegenstander was Zeeburgia uit Amsterdam, een ploeg die bekendstaat om hun fysieke en technische speelstijl. Zeeburgia bracht ook deze keer weer een sterk team op de been, wat al vroeg in de wedstrijd duidelijk werd.

Eerste helft: gelijk opgaande strijd

De wedstrijd begon met veel intensiteit van beide kanten. Al in de openingsfase bleek dat Zeeburgia hun linkerflank sterk gebruikte. Dit leidde in de 28e minuut tot de openingstreffer, waarbij een snelle aanval over de linkerkant eindigde in een treffer voor de gasten. Ondanks deze vroege tegenslag liet PVCV zich niet kennen en ging het direct op zoek naar de gelijkmaker.

Het was een wedstrijd van kansen over en weer. PVCV creëerde enkele gevaarlijke mogelijkheden. De gelijkmaker kwam dan ook niet onverwacht. Na een snelle ingooi aan de rechterkant werd Bandi diep gestuurd. Zijn voorzet werd in eerste instantie gekeerd, maar Adam was alert en schoot de rebound beheerst in: 1-1.

Net voor rust wist PVCV zelfs op voorsprong te komen. Een goed genomen corner belandde in een druk strafschopgebied, waaruit een slimme kopbal de 2-1 op het scorebord zette. Met deze voorsprong gingen de teams de rust in.

Tweede helft: veel strijd, weinig ruimte

In de tweede helft veranderde het spelbeeld nauwelijks. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, en de strijd om het middenveld was fel. PVCV probeerde de voorsprong vast te houden, terwijl Zeeburgia op zoek ging naar de gelijkmaker. De gelijkmaker kwam echter door een ongelukkige situatie: een handsbal in het strafschopgebied van PVCV. De scheidsrechter twijfelde niet en wees resoluut naar de stip. De penalty werd koel benut door Zeeburgia, waardoor het 2-2 werd.

Na de gelijkmaker bleef de wedstrijd spannend, maar door veel kleine overtredingen werd het spel rommelig. Geen van beide teams wist nog echt gevaarlijk te worden, en de fysieke strijd nam de overhand. De ploegen probeerden het nog wel en kwamen beide zelfs nog tot grote kansen die niet benut werden. Het gelijkspel leek voor beide teams uiteindelijk een eerlijke weerspiegeling van de wedstrijd.

Vooruitblik op de volgende wedstrijd

Hoewel het geen overwinning werd, toonde PVCV veerkracht en strijdlust tegen een geduchte tegenstander. De coaches van beide teams konden leven met het gelijke spel en zullen ongetwijfeld positieve punten meenemen naar de volgende wedstrijd. Volgende week neemt de O17-1 het thuis op tegen Bloemendaal. De aftrap is om 11:15 uur op het veld van PVCV. Een nieuwe kans voor de ploeg om hun kwaliteiten te laten zien en te strijden voor de drie punten.