17 september 2024

Winstpartij in Bussum

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen BFC O17-1 op het programma, een belangrijke ontmoeting waar we graag de drie punten wilden meenemen naar Vleuten. We begonnen scherp aan de wedstrijd en dat betaalde zich al vroeg uit. In de 4e minuut wist Adam op spectaculaire wijze de score te openen. Na een schitterende voorzet van Delano schoot hij de bal met een halve omhaal binnen, een droomstart!

Na de vroege voorsprong bleef BFC gevaarlijk, met name uit een aantal vrije trappen. Onze verdediging hield goed stand, maar een van de gevaarlijkste momenten kwam toen keeper Kaj moest uitkomen om een doorbraak van BFC te voorkomen. Bij die actie kwam hij in botsing met de aanvaller van BFC, wat resulteerde in een gele kaart voor Kaj. We gingen we met een 0-1 voorsprong de rust in.

In de tweede helft kwamen we sterker uit de kleedkamer en zetten we de tegenstander flink onder druk. We creëerden kans na kans, maar het duurde even voordat we het overwicht konden omzetten in een tweede treffer. In de 78e minuut kantelde de wedstrijd verder in ons voordeel toen een verdediger van BFC rood kreeg voor het neerhalen van een doorgebroken speler.

camera iconMichael Mol

Kort na deze uitsluiting was het raak. Uit een scherp aangesneden corner van Naoufal draaide de bal direct het doel in en daarmee werd de voorsprong verdubbeld: 0-2. Een verdiende beloning voor het harde werken in de tweede helft.

Vlak voor het laatste fluitsignaal maakten we het feest compleet. Na een mooie aanval over de rechterkant wisten we het overzicht te behouden en na enkele goede passes was het opnieuw Naoufal die het net vond. Zijn tweede van de middag zorgde voor de definitieve 0-3 eindstand.

Met deze overwinning nemen we belangrijke punten mee en kunnen we met vertrouwen naar volgende week kijken, wanneer ons een nieuwe uitdaging wacht in de uitwedstrijd tegen Hoofddorp. Aftrap: 12.30 uur.